MOLDOVA VREA AUTOSTRĂZI!
Deși dezvoltarea infrastructurii este esențială pentru progresul economic al Moldovei, și în ciuda manifestației naționale în favoarea autostrăzilor din această regiune istorică, ele nu sunt încă incluse în programul de guvernare al nici unui partid, nici chiar al USR.
Moldova
Tronsonul Drajna-Brăila
Aș dori sa fiu primul parlamentar USR care iși asumă deschis proiectul de construcție al tronsonului de autostradă Drajna-Brăila (120 km în zonă de câmpie), care ar conecta astfel de autostrada A2 de Sudul Moldovei și totodată de cea de-a doua mai mare aglomerație urbană din țară: zona Galați-Brăila. Este o regiune cu potențial economic imens (cel mai mare port la Dunăre- Galați, zonă de frontieră cu Republica Moldova și Ucraina, prezența santierului naval Damen din Galati, prezența Universității Dunărea de Jos care are cel mai mare număr de specializări din țară), insuficient exploatat în special din cauza absenței infrastructurii.
Moldova
Moldova de la Nord la Sud
De asemenea, doresc sa pun bazele proiectului autostrăzii A7 care ar urma să traverseze Moldova de la Nord, de la graniţa cu Ucraina, la Sud realizându-se astfel o conexiune cu Muntenia şi Bucureşti. Autostrada A7 pe ruta Ploieşti – Buzău – Focşani – Bacău – Paşcani ar urma să aibă o lungime de aproape 330 km și ar prelua traficul acolo unde se înregistrează cele mai mari valori ale acestuia din Moldova şi care în prezent se desfaşoară pe DN2 (E85), un drum naţional cu câte o bandă pe sens. Actualul DN2 (E85) este una din „şoselele morţii”, pe care sute de oameni îşi pierd viaţa în fiecare an.
Numai atunci când se vor realiza aceste conexiuni laolaltă cu tronsonul care va lega Transilvania de Moldova vom putea spune cu adevarat că Moldova are autostrazi și iși poate pune în valoare potențialul economic după mulți ani de stagnare.